The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, December 4, 2010

0 Preview : JT, Bison come to save the day!!

Dengan prestasi result kini yang macam cibai, midfield yang lunyai, defend yang barai, manager plak hampir 'Bye - Bye', membuatkan aku memang mengharapkan kepulangan Essien, juga Cappy JT..Bukan kebetulan kerana kedua-dua player nie memang tulang belakang Chelsea selama nie (selain Cech, Lampard, Drogba) dan kita mendapatkan result teruk dalam 5 match terakhir bermula dari suspension Essien dan kecederaan JT bulan lepas..

Malam nie dah tentu aku mengharapkan Chelsea yang BARU - kepulangan JT dan Essien malam nie selepas sebulan menyepi adalah sinar harapan buat kita yang masih dalam kegelapan ketika ini..Yeah aku tak sangka kita akan seteruk ini tanpa Essien dan JT, kerana musim lepas walaupun berada di situasi yang sama, kita masih boleh cope dengan keadaan injury player utama yang teruk, KENAPA?? Jawapannya Ballack dan Carvalho..Hmm tanpa dua pemain berpengalaman nie memang skuad kita agak mengecil sekarang dan pemain muda yang aku harapkan boleh cover pemain senior tak beraksi sehabis baik seperti yang aku harapkan..Ramires antara yang menyakitkan hati aku kerana dengan tag 17m, dia seolah - olah pemnbelian murahan yang tak memberikan impak langsung untuk menggantikan kelibat Essien..Dengan fizikal yang agak kecil, jelas Ramires perlukan lebih 'buildup' di Gym berdekatan jika nak survive di EPL..Seriously, aku rindukan Ballack!!

Mengenai perpindahan Januari, seriously kita berlu MEMBELI..Carletto sedar akan situasi nie dan dia pon dah berikan hint sedikit untuk membeli pemain baru, terutamanya Defender serta plan loan out Bruma..

'We have to look just for the injuries. We have long injuries, Alex, Terry, and we can decide to do something in January but this month it is important to know the position of John Terry and Alex, and maybe in January we can move,'

'It could be a possibility but what I said before about the centre-backs, we have to wait and control the situation of John Terry and Alex, so maybe in January, Bruma can go to play on loan', he said.


Bagi aku cadangan yang bagus, sebab Bruma masih tak cukup sedia nak main Top Flight football ketika nie..Dan jika kita dapat beli seorang CB baru ( dengar kata Gary Cahill) dah tentu Bruma takkan mendapat peluang beraksi langung musim nie jadi pinjamkan dia buat setengah musim ke mana mana kelab adalah langkah terbaik supaya dia dapat banyak pengalaman..

Okeh mengenai match malam nie, sepertimana yang aku katakan JT dan Essien is Back!! Jadi aku harap takde lagi gawang yang bocor, serta midfield yang lembik - aku mahukan Chelsea yang KUAT, GAGAH dan PERKASA seperti dahulu!! Berita baik lagi kita takde further injury malahan Lampard juga dikatakan dah bersedia untuk bermain minggu depan - harap harap takde kekacauan lagi la..Dengan kepulangan Essien aku yakin Carlo akan tukar formasi kita kepada 4-3-3 dan dah tentu aku harapkan aksi yang umphhh malam nie!!

Skuad malam nie :

Cech
Ivanovic-JT-Alex-Ash
Essien-Mikel-Ramires
Anelka-Didi-Malouda

Result Prediction : Chelsea (1)-Everton (0)

Match LIVE 11.00 malam Channel 812


KEEP THE BLUES FLAG FLYING HIGH!!




No comments: