The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, July 11, 2011

0 Di mana janjimu, Lie-Vy??

Modric nampaknya makin terdesak untuk merealisasikan perpindahan ke Chelsea summer ini..Minggu lepas Levy dan Redknapp mengeluarkan kenyataan bahawa Modric 'gembira' di Spurs dan tidak akan dijual sama sekali dengan apa harga sekalipun..

Atau dengan erti kata lain, ini adalah bahasa isyarat dari Reknapp untuk Modric :

STFU

Namun lain pulak ceritanya di Croatia, Modric yang masih bercuti di negara asalnya dilaporkan telah membuat kenyataan berbeza dalam Sportske Novosti, newspaper di sana..

"I haven't thought about it at all because [not letting me go] would definitely not be good for anyone. I have already told the chairman that last summer he said we would find a mutually satisfactory agreement if a club like Chelsea came in.

"I hope that eventually he will understand the situation and that we will reach an agreement and go our separate ways in an appropriate manner."


Modric mendesak transfer?? Yeahh!!

Tambahan pula, Luka mengingatkan Levvy mengenai perjanjian secara gentleman bahawa dia dibenarkan keluar jika ada bid dari kelab yang lebih besar..

"I reminded the chairman of our gentleman's agreement when we were in Dubrovnik last summer and I agreed a contract extension with Tottenham. Then I had an open chat with Levy – that if a bigger club came in with a concrete offer, we would consider it and agree the best solution for all concerned.

Namun, apa yang berlaku selepas Chelsea bid Modric £22m bulan lepas??

"Now Levy doesn't want to talk to me and said there is no possibility that I can leave Spurs."

"He threatened me – he said if I didn't accept the club's stance, they would make me sit on the bench or in the stands."


Dimana janjimu. Lie-Vy??

Luka di hati siapa yang tahu?? Luka Modric ketika ini sememangnya marah dan kecewa dengan sikap Levvy, jika Spurs tetap dengan pendirian mereka, aku harap Luka akan menghantar transfer request secepat mungkin..Jelas lagi nyata, Luka mahukan Chelsea dan kedatangan AvB semakin menarik minat si kecil Croatian ini untuk bekerja di bawah The Chosen One..

"There is no doubt that Chelsea want me – they sent a concrete offer to Tottenham. I know that the new Chelsea boss, Villas Boas said he wants me in his team. Of course I am flattered by this interest in me, it's a club that all players dream of joining, fighting for every competition available.

"It wasn't a snap decision, I talked a long time with my family and people whose opinions I respect. I thought about it, weighed it all up, and finally decided this was the best option."


Modric sudah melakukan sedaya upaya untuk berpindah ke Chelsea, dan sudah pasti ia adalah sesuatu yang hebat untuk mendapatkan pemain seperti ini..Cuma masalahnya adalah harga yang bakal ditawarkan, jika Modric menghantar transfer request ia akan memudahkan keadaan..Tetapi jika tidak sudah tentu ia akan mengheret masa perbincangan ke masa yang panjang kerana Levvy memang bijak untuk mendesak pihak lawan memberikan harga tertinggi umpama kes Berbatov..

Bagi aku Spurs memang tak rasional jika sanggup mengekalkan Modric untuk diletakkan di bangku simpanan musim hadapan dan membayar gaji buta bulan-bulan?? Chelsea hadir dengan cara yang sah, malah kita memberikan bid dengan pengetahuan pihak Spurs justeru kita tidak boleh dipersalahkan..Bagi aku £27-30m max, take it or leave it!!

Joao Moutinho - alternatif buat Modric

Chelsea tidak begitu terdesak mendapatkan Modric, jika Spurs masih berkeras bermakna kita masih ada alternatif lain iaitu Moutinho yang lebih murah dari Luka..Malah Moutinho lebih mengenali AvB dan faham bagaimana corak permainannya di Porto..Mungkin Modric berasa terdesak dengan link Moutinho ke Chelsea justeru dia mendesak tranfser, siapa tahu?? Luka mahukan Champions League dan mahu kekal di London kerana familinya gembira di sini justeru Chelsea adalah pilihan terbaik..

Saga ini sudah pasti akan berterusan lama, harap kita menang dengan mendapatkan Luka pada harga berpatutan..Lets hope so..Cant wait to see you in blue shirt, Modric!! KTBFFH!!

No comments: